10 zásad jarní očisty

Jarní detox je kontroverzní téma. Jedni jsou po něm jako znovuzrození, druzí tvrdí, že je nezdravé tělo vystavovat takovému šoku. Každopádně slova jako "jarní únava" a "pocit těžkosti" jsou v tomto období natolik používané, že zlidověli a zakládají se na reálné zkušenosti velké skupiny lidí. Ať už patříte ke kterémukoliv táboru, přečtěte si 10 zásad, které vám pomůžou s přechodem ze zimního do letního období. A budete se cítit o poznání lépe!

1. Sezonní potraviny 
Základem je konzumovat to, co je zrovna čerstvé, pro naše tělo přirozené a dá nám nejvíce živin. Pokud si to nemůžete utrhnout v zahrádce za domem, zaručeně si to koupíte od středy do soboty na Jiřáku. Vyvarujte se polotovarům, baleným a jakýmkoliv zpracovaným potravinám. 
Kde je koupit: Biofarma Uchované semínko

2. Méně masa, více zeleniny
Čerstvost surovin doplňte i změnou skladby potravin. Zkuste do vašeho jídelníčku zařadit více čerstvé zeleniny (teď, když je konečně dostupná) a maso konzumovat s mírou. Nejsou potřeba žádné radikální kroky, dobrý začátek je například konzumace masa pouze jednou za den. 
Kde je koupit:  Zelenina JakubcoviZelenina Novotný, Zelenina Rosendorf

3. Neslazené a neperlivé tekutiny
Dostatek tekutin je důležitým elementem každé očisty. Z těla je nutné vyplavit toxiny a hydratovat ho v teplejším počasí. Samozřejmostí by měli být neslazené a neperlivé tekutiny. Káva ani kola s očistou organizmu příliš nepomůžou. 

4. Bylinné čaje
Bylinné čaje jsou ideálním doplňkem jarního pitného režimu. Vyzkoušejte mladé zelené kopřivy, ostropestřec, pampelišku, měsíček nebo aloe vera. 

5. Březová míza
Tuto výjimečnou tekutinu koupíte pouze u stánku Farmy Uchované semínko. Je to 100% březová míza (rostlinná voda), se silně regeneračními, očisťujícími, posilujícími a omlazujícími účinky. Míza je z bříz, které se nacházejí v panenském údolí, kde jsou šetrně užívané tak, aby nebyly poškozené. Tato nepasterizovaná míza je chlazená a podávaná čerstvě, aby blahodárnost a plnost jejích účinků nebyl nijak ukrácen.
Kde je koupit: Farma Uchované semínko

6. Zeleninové šťávy
Ovocné šťávy jsou zdravé a plné vitamínů, ale rozhodně se nejedná o nekalorický nápoj. Spolu s vitamíny a minerálními látkami přijmeme totiž velké množství jednoduchých sacharidů a ty tělo na moc dlouhou dobu nezasytí. Většinu šťáv (ne-li 100 %), které pijeme, by měla tvořit zelenina. Baby špenát, listový salát, červená řepa, rajčata, mrkev, řapíkatý celer či okurka. Na ochucení přidejte čerstvou meduňku nebo petržel. 
Kde je koupit: Fresh-juices

7. Minimum cukrů
Vyřaďte ze svého jídelníčku rafinované cukry a jakékoliv přidané cukry. Jak je už napsané v bodě 6, i ovoce obsahuje cukr a proto byste měli jeho konzumaci kontrolovat. Med, stévie nebo jiné alternativy jsou také sladidla a je potřeba je používat s mírou. 
Kde je koupit: Karolínčin med

8. Žádný alkohol
Toto nepotřebuje asi žádný komentář... ;-)

9. Duševní stránka očisty
Dokonalá očista by neměla být pouze fyzická, ale také duševní. U křesťanů existuje ve formě velikonočního půstu, má velkou tradici také u buddhistů a v staroindické ajurvédě. Pokud nechcete zařadit právě meditaci, zkuste aspoň klidnou procházku probouzející se přírodou nebo jarní úklid, který provzdušní vaše bydlení. 

10. Individuální přístup 
Naše organismy se liší a pro každého z nás funguje jiný přístup. Otestujte si výše uvedené tipy a vyberte si, který z nich je ten nejlepší právě pro vás. 

Jaro je v plném proudu, tak vyrazte na trhy co nejdříve, nakupte si vše potřebné. Ať se v tom krásném počasí cítíte co nejlépe! Jsme tu pro vás od středy do pátku 8:00 - 18:00 a v sobotu 8:00 - 14:00.